SDS pisao RAK-u: RTRS tendeciozno i neprofesionalno izvještavao sa skupa opozicije

SDS pisao RAK-u: RTRS tendeciozno i neprofesionalno izvještavao sa skupa opozicije

Srpska demokratska stranka uputila je danas prigovor Regulatornoj agenciji za komunikacije BiH zbog priloga u ‘Dnevniku 2’ emitovanog 2. oktobra 2021. godine u programu Radio-televizije Republike Srpske, koji na tendeciozan i jednostran način krši sve standarde profesionalnog novinarstva i koji ni na jedan način ne zadovoljava 5W (Who, What, When, Where, Why), nezamjenjivo pravilo prilikom pravljenja vijesti.

Prilog koji očito nije želio da potpiše niti jedan novinar Radio-televizije Republike Srpske, pa je prilog pročitala i potpisala glavna urednica Informativnog programa Nada Veletić. U prilogu nije izvješteno o skupu opozicije sa Trga Krajina, niti su emitovane izjave lidera koji su govorili na skupu, poruke i zahtjevi opozicije već je urednica IP RTRS-a Nada Veletić tendenciozno i neobjektivno dala sebi za pravo da procjenjuje da li je brojnost na skupu odgovarajuća i očekivana, kako je „opozicija ranije zloupotrijebila smrt mladića u svrhu političkih poena, te da danas to isto rade igrajući se sa zdravljem ljudi“.

Nada Veletić je dala sebi za pravo da naziva jednog od govornika opozicije „milionerom koji šutira novac“ ne pustivši ni sekund njegovog govora te se stavila u ulogu tumača kakvog je raspoloženja bio ko od govornika na skupu. Niti jedna izjava lidera sa skupa nije emitovana u prilogu, sem segmenta po nekoliko sekundi koji su trebali da podrže tendenciozan narativ glavne urednice IP RTRS Nade Veletić. U prilogu nisu emitovani zahtjevi koje je opozicija sa protesta iznijela prema Radio-televiziji Republike Srpske i prema ključnim ljudima zdravstvenog sistema.

Suprotno Zakonu o RTRS i Uređivačkim principima javnog RTV sistema u BiH, te Kodeksu o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija, u Dnevniku 2, u potpunosti je cenzurisan protest opozicije sa Trga Krajine kao i zahtjevi koje smo uputili sa skupa, čime nam je onemogućeno da javnost bude upoznata sa našim stavovima.

Stoga očekujemo da RAK postupi u skladu sa Kodeksom o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija.

Obzirom na razmjere prekršaja koji po ko zna koji put čini Radio-televizija Republike Srpske, ovaj dopis kao i video materijal priloga iz ‘Dnevnika 2’ od 2. oktobra 2021. godine poslali smo i Udruženju novinara Republike Srpske, Klubu novinara Banja Luka, Novinarskom Vijeću časti BH novinara kao i katedri za Novinarstvo na Fakultetu političkih nauka u Banja Luci i od svih ovih institucija tražili mišljenje o ovome prilogu.

SDSRS

CATEGORIES
Share This