Ljubinje se upisalo u mapu Festivala: Premijerno prikazan film „Oluja“

Film „Oluja“ premijerno prikazan u Ljubinju u okviru 11. Festivala Mediteranskog i Evropskog Filma Trebinje

Sinoć je 11. Festival Mediteranskog i Evropskog filma Trebinje sa velikim uspehom gostovao u Ljubinju, gde je u sklopu Ljubinjskog kulturnog ljeta, premijerno prikazana projekcija najnovijeg srpskog filma „Oluja“, iz 2023. godine, čiju režiju i scenario potpisuje Miloš Radunović. Film prati etničko čišćenje Srba na prostoru Krajine tokom operacije Oluja.

U uvodnom delu programa prisutnima se obratio načelnik opštine LJubinje Stevo Drapić izražavajući zahvalnost organiizatorima festivala Alpe Adria kulturnoj mreži i Tangram centru Beograd, koji su prepoznali LJubinje kao mjesto za održavanje jedne ovakve manifestacije, kao i građanima opštine Ljubinje što su u velikom broju došli na projekciju filma.

„Dragi Ljubinjci, zaista je večeras velika čast da vam se obratim i pozdravim kao načelnik opštine. Veliko hvala organizatorima na odabiru naše opštine za projekciju jednog ovakvog filma koji vraća sjećanja na stradanje našeg naroda.“

Gosti programa u LJubinju bili su prof. Nikola Lorencin, filmski i TV reditelj, kritičar, esejista, pedagog, scenarista, lauret nagrade za životno delo 69. Martovskog festivala, koji je u svojoj karijeri snimio oko sto dokumntarnih filmova i glumac Željko Kasap.

Popualni Neđo iz serijala „Dobro jutro komšija“, istakao je u svom obraćanju, da je ovo još jedan dokaz da kultura nema granica i da će Ljubinje i Trebinje, sarađivati i ubuduće.

„Danas su me zamolili da ja predstavim film „Oluja“, rekli su da to ne može niko bolje da uradi, jer sam ja i proživio i preživio Oluju. Moja porodica je sa Banije i sa očeve i sa majčine strane. Od 120 kuća od mog prađeda i čukunđeda, sada je ostalo samo dvije kuće u našem rodnom selu. Te dane sam preživio sa puškom, braneći tu kolonu. Večeras će mi biti izuzetno teško da gledam ovaj film i da se setim svih tih dana, a u isto vrijeme u Trebinju, moj film „Dobro jutro komšija“ večeras će nasmijati neke Trebinjce na projekciji tamo. Zato želim da Vam kažem veliko hvala što ste došli, nadam se da ovo što ćete gledati nećete zaboraviti, a ja vam obećavam da ćemo iduće godine doći sa 10. delom filma „Dobro juto komšija“, sa komedijom, da se i dobro nasmijemo.“

Festival Mediteranskog i Evropskog filma, već jedanastu godinu za redom u Trebinju okuplja ljubitelje filmske umetnosti i prikazuje aktuelna filmska ostvarenja sa područija Mediterana i Evrope. Ove godine, LJubinje se upisalo na mapu Fesetivala zahvaljujući entuzijazmu mladih ljudi iz ovog mesta, koji su izrazili veliku želju i uložili trud da se projekcija filma „Oluja“ prikaže u Ljubinju.

„Ljubinje je još jednom pokazalo da je zdravo mjesto za život što u prilog govori i prisutnost velikog broja ljudi na samoj projekciji. Posebno me raduje, i ono što bih istakao, je prisutnost velikog broja mladih ljudi i njihovo interesovanje za istoriju Srpskog naroda, koji je kroz istoriju doživio mnoga stradanja, a posebno u ovom periodu. Ovakvi događaji nedostaju našem mjestu i uložićemo sve napore da ih bude što više u narednom periodu i radujemo se budućim projektima koji su u planu – poručio je Petar Novokmet saradnik za kulturu iz Opštine Ljubinje.

Film je prikazan povodom obeležanja 28 godišnjice stradanja Srba u operaciji hrvatske vojske „Oluja“

Istok

CATEGORIES